sobota, 29 sierpnia 2015

Muffiny z borówkami i czekoladą

Długo mnie tutaj nie było.
Pochłonęła mnie przeprowadzka w końcu do swojego własnego M.

Dziś podzielę się z Wami przepisem na przepyszne muffiny z borówkami i gorzką czekoladą.
Można użyć też innych owoców np. malin, jagód czy co tam tylko macie pod ręką.


Składniki na 20-24 szt.

125 g masła
3/4 szklanki cukru
1 op. cukru wanilinowego
2 jajka
3/4 szklanki mleka
2 szklanki mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
200 g borówek (lub innych owoców)
tabliczka czekolady pokrojona w kostkę

Masło rozpuszczamy w małym garnuszku, po rozpuszczeniu dodajemy cukier i cukier wanilinowy i dokładnie mieszamy.
Następnie dodajemy do masy dodajemy jajka i mleko i dokładnie mieszamy.
W miseczce przesiewamy mąkę z proszkiem do pieczenia.
Następnie mokre składniki przelewamy do suchych i mieszamy do uzyskania jednolitej masy.
Dodajemy borówki i czekoladę, mieszamy delikatnie
Ciasto wkładamy do foremek na muffiny (ja używam silikonowych)
Pieczemy ok. 25 min w 180 stopniach

I gotowe :)

Zamiast mieszać ręcznie możemy składniki połączyć mikserem, ale po wsypaniu owoców trzeba już robić to ręcznie.





Jest to świetna opcja na szybkie weekendowe słodkości do kawy :)

U mnie wszystkie zniknęły w ekspresowym tempie.


I na koniec zdjęcie mojej małej kuchennej pomocniczki :)



Miłego weekendu :)

3 komentarze:

  1. Oj dawno nie piekłam muffinek :) Aż ślinka cieknie jak się patrzy na te małe słodkości :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratulacje - własne M to naprawdę coś! :)
    Muffiny wyglądają wybornie, a pomocniczka jest wyjątkowo urocza :)

    OdpowiedzUsuń