niedziela, 7 czerwca 2015

Wyśmienity tort Czekoladowo-wiśniowy a`la Czarny Las


W sobotę mieliśmy gości z okazji urodzin mojego Męża.
Jak co roku upiekłam dla niego tort, jak co roku czekoladowy :)
W 2014 r. tort był czekoladowo-czekoladowy, w tym roku mój Mąż zażyczył sobie tort czekoladowo owocowy więc padło na czekoladowo-wiśniowy tort a`la Czarny Las.
Niestety tort zniknął w ekspresowym tempie więc nie zdążyłam zrobić zrobić zdjęcia całego tortu tylko kawałka.



Składniki:

Biszkopt czekoladowy:
3/4 szklanki cukru
2/3 szklanki mąki tortowej
1/2 szklanki kakao
5 jajek
1 łyżeczka proszku do pieczenia
0,5 tabliczki czekolady gorzkiej

Masa:
0,5 kg serka mascarpone (Lidl)
0,6 l śmietany kremówki
3 op. śmietan-fix (+ cukier puder do fixu)
1-2 łyżki cukru (według uznania)

Dodatkowo:
wiśnie (ja użyłam mrożonych)
frużelina wiśniowa
wiórki czekoladowe
kompot lub wiśniówka do nasączenia biszkoptów (ja użyłam wiśniówki)


Biszkopt czekoladowy - tortownica 24 cm

Do miski przesiewamy mąkę, kakao, proszek do pieczenia i posiekaną czekoladę.
Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy na sztywną pianę.
Pod koniec ubijania dodajemy do białek stopniowo cukier oraz żółtka.
Następnie dodajemy stopniowo suche składniki nadal miksując.
Ciasto przekładamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia.
Pieczemy w ok. 170-180 C ok. 40 min do suchego patyczka.
Po upieczeniu biszkoptu należy rzucić nim o podłogę i odstawić do piekarnika by powoli się ostudził.

W tym czasie możemy wykonać masę.
Kremówkę ubijany na sztywną masę, pod koniec ubijania dodajemy śmietan fix wymieszany z cukrem pudrem.
W oddzielnej misce dokładnie mieszamy serek mascarpone z cukrem.
Następnie do serka mascarpone dodajemy stopniowo ubitą śmietanę kremówkę miksując na niskich obrotach aż do otrzymania jednolitej masy.

Biszkopt dzielimy na 3 części.
Każdą część nasączamy wiśniówką lub kompotem.
Następnie na 1 nasączony blat układamy wiśnie, następnie masę.
Układamy następny nasączony blat, wiśnie oraz masę.
Przykrywamy wszystko ostatnim blatem.
Całość pokrywamy resztą kremu.
Możemy ozdobić wiórkami czekoladowymi, frużeliną itp.




Naprawdę warto spróbować.
Ma idealny smak, rozpływa się w ustach i znika w ekspresowym tempie :)

W razie pytań chętnie odpowiem :)
A Wy jakie torty najbardziej lubicie ?




2 komentarze: