środa, 3 czerwca 2015

Organizacja domowego budżetu

Zawsze w pewien sposób podziwiałam osoby, które mają kontrole nad swoimi pieniędzmi, wiedzą na co je wydają, gdzie mogą zaoszczędzić, a gdzie pozwolić sobie na większy wydatek.

Od kilku miesięcy prowadzę swój budżet domowy w Exelu.
Na początku podchodziłam do tego niechętnie, myślałam, że będzie to zajmowało dużo czasu.
Jednak się myliłam.
Teraz zaraz po zakupach wpisuję wszystkie wydatki do tabelki.
Dzięki takiej prostej tabelce możemy zobaczyć gdzie "uciekają" Nam pieniążki :) i nauczyć się je oszczędzać.




Mój Domowy Budżet to prosta tabelka.


Wydatki dzielę na 3 części:
- wydatki niezbędne czyli jedzenie, paliwo, opłaty za mieszkanie, szkołę itp.
-wydatki zbędne czyli u mnie to słodycze, wydatki w pracy, jedzenie na mieście itp.
-wydatki specjalne czyli u mnie to lekarstwa, ubrania itp.

Po kilku miesiącach wpisywanie wydatków nie jest dla mnie uciążliwe jest już przyzwyczajeniem i pozwala na kontrole swoich wydatków.

Wszystkich zachęcam do spróbowania zastosowania tego sposobu.

W końcu zbliża się majówka i wakacje.
Dobrze by było coś na nie odłożyć. :)

A Wy jakie macie sposoby na oszczędzanie ? :)


Miłego weekendu :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz